گالری هستی مفتخر به نماینده ی اصلی زربد می باشد.

زربد چیست؟

پلمپ هوشمند فوق امن زربد

پلمپ امنیتی هوشمند زربد، نوعی پلمپ برای انواع سکه‌های بهار آزادی، شمش و پلاک‌های طلا با تکنولوژی کارت ملی است که محصول به صورت فیزیکی در قسمت وسط آن جانمایی شده است.
با توجه به ماهیت الکترونیکی حساس و پیچیده آن، مراحل تولید این کارت و پلمپ محصول درون آن صرفا در محل چاپخانه امنیتی و محافظت شده (محل تولید کارت‌های ملی) انجام می‌شود.
علمیات صدور پلمپ‌های زربد، شامل امضای دیجیتال گواهی تضمین اصالت محصول توسط صرافی و شرکت زربد و ثبت آن در بلاکچین است.
طبق قانون مصوب مجلس، امضای دیجیتال تایید شده توسط وزارت صمت، معتبر و در مراجع قضایی قابل استناد است.
اصلی‌ترین ویژگی فناوری بلاکچین، تضمین عدم دستکاری در اطلاعات تاریخچه‌ای است. در سامانه زربد با استفاده از این تکنولوژی و ثبت و صدور محصول پلمپ شده در دفتر کل توزیع شده و عمومی بلاکچین، شفافیت و عدم دستکاری در تاریخچه صدور سکه‌ها تضمین می‌شود.

پلمب امن و هوشمند زربد، نوعی پلمب برای انواع سکه‌های بهار آزادی، شمش و پلاک‌های طلا با تکنولوژی کارت ملی است که محصول به صورت فیزیکی در قسمت وسط آن جانمایی شده است و با توجه به ماهیت الکترونیکی حساس و پیچیده آن، مراحل تولید این کارت و پلمب محصول درون آن صرفا در محل چاپخانه امنیتی و محافظت شده (محل تولید کارت‌های ملی) انجام می‌شود.

عملیات صدور پلمب‌های زربد، شامل امضای دیجیتال گواهی امضای دیجیتال گواهی تضمین اصالت محصول توسط صرافی و شرکت زربد و ثبت آن در بلاکچین است.

طبق قانون مصوب مجلس، امضای دیجیتال تایید شده توسط وزارت صمت، معتبر و در مراجع قضایی قابل استناد است.

اصلی ترین ویژگی فناوری بلاکچین، تضمین عدم دستکاری در اطلاعات تاریخچه‌ای است. در سامانه زربد با استفاده از این تکنولوژی و ثبت صدور محصول پلمب شده در دفتر کل توزیع شده و عمومی بلاکچین، شفافیت و عدم دستکاری در تاریخچه صدور سکه‌ها تضمین می‌شود.

آیتم‌های امنیتی با کنترل مبتنی بر ابزار

  • – تصویر مخفی (لنز مخصوص صرافی)
  • – امضای دیجیتال کارت ( RSA-2048 bit )
  • – ارتباط کارت با سرور ( پروتکل NFC و اپ موبایل یا دسکتاپ)
  • – تصویر نامرئی (نور ماورای بنفش)
  • – میکروتکست (ذره بین)
  • – وزن ناخالص کارت (ترازوی طلا)

آیتم‌های امنیتی با کنترل بصری

  • – میکرولاین رنگین کمانی 
  • – مرکب امنیتی با رنگ متغیر 
  • – طرح برجسته و قابل لمس روی لمینیت
  • – ثبت لیزری اطلاعات انحصاری
  • – سریال یکتا میکروچیپ رمزنگار
اصالت سنجی

با نصب اپلیکیشن زربد (مراجعه به سایت زربد به نشانی www.zarbodchain.ir و یا جستجوی عبارت zarbod در Playstore) و فعال نمودن NFC گوشی همراه خود با قرار دادن کارت حاوی سکه بهار آزادی، شمش یا پلاک طلا بر روی تلفن همراه خود و انتخاب دکمه شروع اسکن، اپلیکیشن شروع به خوانش اطلاعات کارت و استعلام ثبت دارایی از بستر بلاکچین کرده و در صورت صحت اطلاعات یک متن تصادفی جهت امضا از سرور به اپلیکیشن موبایل و از آنجا به کارت ارسال می‌شود و پس از احراز امضای کارت بر روی متن تصادفی ارسالی از سرور، شناسنامه کارت بر روی تلفن همراه نمایش داده خواهد شد. تطابق این شناسنامه با اطلاعات روی کارت اصالت سکه را تایید می‌نماید.
با توجه به آنکه این کارت یک تجهیز فوق امنیتی HSM با استاندارد FIPS 140-2 می‌باشد، استخراج کلید خصوصی از کارت و جعل کارت مشابه غیر ممکن است. در صورت تایید اصالت کارت، شرکت زربد خرید این دارایی را به قیمت روز در نمایندگی‌های خود تضمین می‌نماید.

شرکت زنجیره های زرین هوشمند آینده با نام تجاری زربد، با هدف ایجاد فضای امن معاملات سکه و شمش طلا، با سرمایه گذاری گروه توسعه مالی و اقتصادی سامان (بانک سامان)، گروه شرکت های توسن، شرکت سرمایه گذاران فناوری تکوست، شرکت ایده تک پارمیس و شرکت سرمایه گذاران فناوری تک وستا آرمان تاسیس گردید.

این شرکت برای اولین بار در ایران اقدام به طراحی و تولید پلمب امنیتی و غیر قابل جعل انواع سکه بهار آزادی ، شمش و پلاک طلا، با استفاده از تکنولوژی های بلاکچین و امضای دیجیتال در جهت ایجاد بستر امن معاملات سکه، شمش و پلاک طلا به صورت حضوری و آنلاین نموده است.

جستجو کردن